WWW.MOJETELOMOJEVOLBA.CZ

čtvrtek 24. března 2022

Dlouhá odmlka

V posledních dnech je pro mě velice těžké fungovat jako dřív. Jak mám řešit zdravý jídelníček, dávat rady a motivovat, když o kus dál vypukla válka a nevinní lidé umírají. Náš svět se nám zbortil. Naše jistota se rozplynula. Poslední dny nás přesvědčily o tom, že jisté není nikdy nic.  U nás všech se teď vystřídaly všechny možné emoce, od hněvu přes smutek až po naději. Já sama jsem potřebovala pár dnů na vzpamatování se. Musela jsem projít procesem přijmutí a zpracování této situace. Ráda bych teď, když už v sobě opět mám sílu, alespoň trošku pomohla i vám ostatním s vyrovnáním se s realitou dnešních dnů a vrátila se zpět k tomu, co mě baví a naplňuje.


Jak se mám vyrovnat s tím, co se teď děje?

Život nám neustále chystá různá překvapení. Některá jsou příjemná, jiná už méně. Ale každé nepříjemné překvapení, které překonáme, nás dělá silnějšími. My to nevyřešíme. Nemůžeme to změnit a nastolit mír. Máme na výběr, jak se k celé věci postavíme, jak se zachováme. Můžeme každý den sedět u tv a hltat aktuální zprávy a strachovat se a nevidět světlo na konci tunelu. Nebo můžeme to, co v nás posiluje strach a beznaděj, omezit nebo úplně vyřadit ze svého dne a soustředit se na to, co v nás vyvolává pocity štěstí a radosti. Protože tím, že budeme brečet a bát se, tím nikomu ani ničemu nepomůžeme. Samozřejmě je to pro nás nová situace. Většina z nás válku nezažila a je přirozené mít strach. Ale nesmí nás zcela pohltit.


Nevím, co bude zítra. Co se zase stane.

Chápu, ale ani před válkou jsme nevěděli, co nás čeká další den. Pokud nemáme jasnovidecké schopnosti, pak je pro nás každý den překvapením. Nevíme, koho potkáme, co se nám stane, kdo umře, kdo se narodí, nikdy dopředu nevíme, co nás čeká. Buďme tedy vděční za každý nový den a užívejme si ho naplno. 


Jenže já se bojím o svou rodinu, své děti.

To je naprosto v pořádku. Rodina je velmi silné pouto, o své děti se strachujeme od momentu jejich narození. Bojíme se, aby neupadly, aby se z diskotéky vrátily v pořádku domů, aby se nedostaly do špatné party, strachujeme se o ně od té doby, co vykoukly na tento svět. Toho strachu se zbavit nedá. Ale nemůžeme je zavřít do nějaké bubliny. Pokud se budete cítit bezpečněji s připraveným evakuačním zavazadlem, se zásobami potravin, tak prosím, připravte se. Někomu skutečně ten pocit, že je připraven na vše, dodá klid a lépe se se vším vyrovná. Klidně to udělejte. Udělejte cokoliv, co Vám pomůže cítit se lépe a být klidnější. 


Pomáhejme, buďme v obraze, ale nenechme se tím pohltit. 

 Nezapomínejme na sebe.