WWW.MOJETELOMOJEVOLBA.CZ

středa 16. července 2014

Interview z Fitness Světa: Projekt fitka pro ženy


V dnešním rozhovoru Vám představím slečnu Petru, která přišla se skvělou myšlenkou - vytvořit databázi pražských center s vlastní zkušeností. Projekt je na samotném počátku, ikdyž několik recenzí již na jejím webu najdete.


Petro, jaký ty máš vztah ke zdravému životnímu stylu?
Je mi velmi blízký. Od 10 let jsem aktivně sportovala a věnovala se tanci. První fitko a trenéra jsem měla v 15, a to hlavně za účelem odstranění potíží s bolestí zad. Tenkrát jsem si to zamilovala a vydrželo mi to do teď. Dokonce jsem i v jednom velkém fitku pracovala. Více mě bavila práce ve fitness pro ženy, kde jsem si vytvořila svůj cíl a našla v sobě chuť pomáhat dámám vylepšit své postavy. Před dvěma lety jsem absolvovala kurz výživového poradce. Doufám, že v odvětví zdravého životního stylu najdu i já své místo :)

Co tě přivedlo na tu myšlenku vytvořit databázi pražských fitness center s vlastní zkušeností?
Na tuhle myšlenku mě přivedla má vlastní zkušenost. Když jsem seděla u internetu a opět hledala fitko, kde se mi bude líbit, napadlo mě, že takhle ztrácí čas více lidí. V Praze je spoustu fitness center a posiloven. Jsou i taková, o kterých se na internetu nedovíte. Další věc je, že některá posilovna ženu (a to i mě) odradí už vzhledem svých stránek. Stránky jsou buď nezajímavé, nebo naopak nahání strach. Proto jsem se rozhodla vytvořit blog, kde se dočtete, ve kterých fitness centrech jsem byla, prohlédnete si fotky a dozvíte se můj názor na dané fitko. Mým cílem není obejít jen velká fitness centra, ale objevit i ta malá nevýrazná a dokázat, že není nutné platit drahá členství proto, abyste mohla začít pracovat na svém těle. 

Zajímalo by mě, zda zaměstnanci či majitelé fitka vědí dopředu, že přijdeš nebo "pracuješ" inkognito? A setkala si se už s nějakou reakcí, např. proč si vše fotíš?
Při svých návštěvách většinou neoznamuji záměr. Obsluha se tak ke mně chová tak, jak se bude chovat i k vám. Zatím jsem se s reakcí na focení nesetkala, ale překvapuje mě to. Přiznám se, že občas je opravdu těžké něco vyfotit. Snažím se, abych v záběru měla minimum lidí a také aby to nikomu nevadilo. Počítám, že jednou to přijde :)


Je známo, že většina žen nerada chodí do fitka, protože se stydí. Mají pocit, že na ně budou všichni koukat a že do posilovny chodí jen hubení a namakaní lidé. Jsou tyto obavy opodstatněné nebo jaká je tvá zkušenost?
Tady je potřeba si uvědomit, že ti hubení a namakaní lidé taky museli nějak začít. Nevíte, jak ten člověk vypadal, když do fitka šel poprvé. Berte to jako motivaci. Občas jsem až překvapená, jaké složení lidí ve fitku je. Když vidím někoho silnějšího, jak tam dře, mám chuť mu zatleskat a jsem na něj pyšná, protože konečně začal! Pokud se opravdu žena stydí a bojí se pohledů zejména z mužské strany, doporučuji navštívit fitness pro ženy např. Expreska a Countours. Sem žádný muž nesmí. Navíc tu najdete nové kamarádky a vekou podporu ze strany trenérů. 

Je podle tebe lepší zaplatit si trenéra, který poradí, jak a co cvičit anebo to zvládneme sami?
Jednoznačně zaplatit si trenéra. Sami to možná zvládnete, ale nebudete schopni využít čas v posilovně maximálně a je tu velké riziko, že si ublížíte. Trenér vidí vaše tělo jinak než vy a je schopen vám poradit na co se zaměřit a kde naopak ubrat. Pokud si vyberete trenéra v posilovně, do které chcete chodit, pomůže vám se tu rozkoukat, budete vědět kde co je a jak se stroje ovládají. Je tu také šance, že trenéra během svých návštěv budete potkávat. Je přece příjemné někoho tu znát. Už po pěti lekcích s trenérem, budete mít zásobník cviků, z kterého budete schopna čerpat v budoucnu.

Kdy si myslíš, že je nejvhodnější doba pro návštěvu posilovny, kdy je tu nejvíce a kdy naopak nejméně lidí?
Nejvhodnější dobou pro návštěvu posilovny je dopoledne. Pokud máte možnost jít si zacvičit ráno před prací, určitě neváhejte. Nejen, že se skvěle nastartujete a za den toho stihnete tolik, že budete sama překvapená, ale také tu nebude tolik lidí. Nejméně lidí je ve fitku kolem poledne, ale to je pochopitelné. Nejvíce v podvečer, mezi 16-18 hodinou.

Máš za sebou již několik recenzí, jak hodnotíš stav fitness center z pohledu vybavenosti a vstřícnosti?
Myslím, že v Praze najdete velmi dobře vybavené a kvalitní posilovny. Řada fitness center má i relaxační zónu a nabízí členství, které vám umožňuje chodit do několika poboček najednou. U lepších fitek je vždy v prostorách trenér, který by měl dohlížet na to, abyste si neublížila a byl vám schopen vám poradit. Co ale nemůžete čekat, že k vám trenér aktivně přiskočí a sám od sebe řekne co a jak dělat. Bohužel to tak nefunguje. 

Každého určitě hned napadne, že hodina pobytu v pražském fitku vyjde hodně draho. Jak se pohybuje cena? Pro srovnání třeba u nás ( Pardubický kraj ) je to 85 Kč za hodinu.
Záleží na velikosti. Pokud se budeme bavit čistě o jednorázových vstupech, ubývá posiloven, kde se vejdete do 100 Kč. Aktuální průměrná cena se pohybuje kolem 120 Kč za vstup. V klubech, které upřednostňují členství, vás jednorázová vstupenka vyjde od 250 do 500 korun. Většina jednorázových vstupů není časově omezena nebo je omezena na 2 hodiny.

Co máš v plánu do budoucna? Plánuješ svou databázi rozšířit i mimo Prahu? 
Bohužel nemám kapacitu na to jezdit po České republice, proto zůstanu u Prahy. Možná se v budoucnu najde někdo, kdo se přidá k mému projektu a pomůže mi rozšířit databázi o další město. Já sama plánuji na web přidat část pro osobní trenéry. Zatím je má představa taková, že budu prezentovat trenéry či trenérky, které nemají zájem o spolupráci s velkými fitky nebo agenturou a mají trénování jako koníček či přivýdělek. Ženy tak najdou ve svém okolí osobu, která jim pomůže. Navíc to finančně vyjde líp, než když si zaplatí běžného trenéra. Na webu chci také představit ženy, které se ve fitku vyznají a nechtějí cvičit samy. Vzájemně si tak pomohou, třeba i přivydělají pár kaček. 

Petro, děkuji moc za rozhovor a přeji mnoho úspěchů.