středa 24. června 2020

Recenze: Kniha Tělo není automat

Když jsem se dozvěděla, že Matěj Šulc vydává knihu, zajásala jsem. Matěj je lektor pohybu, pomáhá lidem se správným držením těla, s bolestí zad a také se věnuje ženám po porodu. Informace, že se rozhodl své vědomosti a zkušenosti předat ostatním formou knižní publikace, mě velmi potěšila a nemohla jsem se dočkat finálové verze. Teď už ji mám doma, přečtenou během několika hodin a ráda se s Vámi podělím o své dojmy. 😊

Autor: Matěj Šulc

Nakladatelství: Dynastie

Počet stran: 181

Cena: 349 Kč

Obsah: Kniha začíná jednoduchým představením autora, dozvíme se, co ho vedlo k jeho profesi, jaké byly jeho začátky, i jak se dopracoval tam, kde je nyní. Hned poté následuje kapitola, podle které se nazývá celá kniha - zjistíme, proč tělo není automat a jak velký vliv má pohyb na náš život, potažmo na naše tělo. Následně se autor zaměřuje blíže na různé části těla, které jsou nejčastější příčinou bolesti a problémů, jako třeba klouby, ploténky, páteř apod. Popisuje nám, jak by vše mělo správně fungovat a zároveň vysvětluje, proč tomu tak není. Nechybí ani stránky zaměřené na správné držení těla, dýchání nebo zdravý jídelníček. Autor se zamýšlí nad prioritami dnešní doby, co vše modernímu životu člověk obětuje a zároveň předkládá způsoby, jak celý ten začarovaný kruh změnit. Na samotném závěru na nás čeká jakési poslední slovo autora, jeho pohled na celou knihu a přikládá několik rad a doporučení ze svých zkušeností.

Můj názor: Velice se mi líbí, že autor, ač odborník, tak vše v knize předává jednoduše tak, aby každý porozuměl. K tomu používá i různá přirovnání, což ještě více podtrhne uvědomění si všech souvislostí. Rozhodně musím vyzdvihnout nádherné ilustrace, které má na svědomí Dan Růžička. Díky nim kniha ožívá před očima, vše co čtete najednou dostává reálnou podobu.
Já jsem se jednoduše zamilovala. To prostě nepochopíte, pokud tu knihu nemáte v ruce, pokud Vás nepřitahuje její charisma, pokud Vás nevábí její ilustrace. Všichni, co pracovali na knize, to dělali s láskou a je to sakra poznat. Není to jen jedna z dalších knih o zdravém životním stylu. Tato kniha má své kouzlo, které Vás přiměje začíst se a už ji nepustit. Vypráví příběh našeho těla, našeho života a dává nám šanci na změnu. Když pochopíte všechny souvislosti, dojde Vám, že tělo není automat...😊