WWW.MOJETELOMOJEVOLBA.CZ

středa 8. ledna 2014

Doktoři a nedoktoři

Dnešní příspěvek se bude týkat lékařů a lékařské péče. Protože i to souvisí se zdravým životním stylem a protože s tím zrovna teď mám nemalou zkušenost.
Volba lékaře by pro nás měla být velice důležitá. Než se pro někoho rozhodneme, měli bychom si o něm zjistit informace, zkušenosti, prostě si ho proklepnout. A hlavně, k lékaři musíme mít důvěru. A věřte mi, že vím, o čem mluvím.



OBVODNÍ LÉKAŘ
Tak zrovna s ním já mám špatné zkušenosti. Když jsem v 18 byla "vyhozena" od dětské doktorky a musela se k někomu přihlásit, nějak jsem to neřešila a kartu dala k doktorovi, u kterého byla i moje mamka. Nejsem žádný hypochondr, k dr jdu až když mi už je opravdu zle. Nachlazení a chřipku si léčím sama. Bohužel jsem v prosinci onemocněla. Myslela jsem, že je to nachlazení, ale když mě docela dost bolelo v krku a pak jsem se probudila bez hlasu, vyrazila jsem k obvoďákovi. Jak Vám ho popsat? Tváří se jako moucha CC spárovaná s Mr Beanem. Nemohla jsem mluvit, krk jsem měla zarudlý a mandle zvětšené. On rozsvítil obří lampu, podíval se mi do krku a řekl:" Hmm, já tam nic nevidím." Ještě teď mi to zní v uších. Vím, že jsem se málem začala smát a chtěla mu říct, tak se podívej líp. Pak si šel zapisovat do pc a pak mi řekl, že si mám koupit nějaký sirup v lékárně. Já se ještě schválně ptala, jestli teda tam nic není, protože to bylo přes svátkama a nechtěla jsem na
Vánoce letět na pohotovost. A on řekl:" Ne, nic tam není." Takže já spokojená odešla. Sestra jen pro jistotu udělal výtěr z krku. Pustila jsem to z hlavy. Ale 8 dní po tomto "vyšetření" mi ve 13 hodin odpoledne volala nějaká sestra, že prý ve výtěru NĚCO našli a že mi pan dr napsal ATB a že si je mám vyzvednout do 15 hodin na informacích. Tak jsem jí přerušila a říkám jako co tam našli? Přece do sebe nebudu jen tak cpát ATB. Řekla jen streptokoka. Dr ordinoval do 12 hodin, takže jsem už neměla s kým to prokonzultovat. ATB jsem po pozjišťování informací na netu nakonec začala brát, ikdyž nerada. Jelikož s dotyčným dr bylo už více problémů před tím a ne jen u mě, ale i u ostatních členů rodiny, sousedů a známých, dokonce i někteří lékaři nám říkali, ať od něj jdeme pryč, rozhodla jsem se změnit lékaře. Protože potřebuju být fit co nejdříve a ne do sebe neustále cpát ATB, protože pan dr je prostě tydýt ( moje ségra se u něj taky léčí a už má třetí ATB ). Přehlásila jsem se tedy k paní doktorce, ke které chodí manžel - mimochodem je hned vedle zmiňovaného doktora - a dnes k ní vyrazila na kontrolu. Rozdíl obrovský, v přístupu, zájmu o pacienta, vyšetření, prostě všechno. No ale to největší překvapení na mě teprve čekalo. Doktorka povídá:" Vy se léčíte s tou angínou, že?" Vykulila jsem oči. Já? Já nikdy angínu neměla. "S angínou???" "Nebo snad ne?" " No, já nevím, pan doktor mě teda asi zapomněl informovat..." Jistě že to byla angína, paní dr to měla ve výsledcích vyšetření. Řekla jsem, že dr nebo tedy  sestra mi řekli, že mám jen streptokoka. Ona odvětila, že diagnoza streptokok a diagnoza angína je rozdíl. Že sice streptokok způsobuje angínu, ale streptokoka můžete mít, aniž by se angína rozvinula. Pak je tedy diagnoza streptokok. Ale já měla angínu. Super zjištění, že? No, už to zkrátím. Jsem neskutečně moc ráda, že jsem si našla skvělou obvodní doktorku a k původnímu doktorovi mě už nikdo nikdy nedostane!

GYNEKOLOG
Slyšíme to ze všech stran, pravidelné gynekologické prohlídky jsou nutností! Ale málokdo to dodržuje.
Bohužel i s gynekologem jsem dříve neměla šťastnou ruku. V té době tu byl jen jeden gynekolog a tak jsem šla k němu. Prohlídky odfláknuté, nehlídal, jestli chodíte pravidelně na prohlídky nebo si chodíte jen pro antikoncepci, prohlídka před předepsáním antikoncepce žádná, apod. Nakonec se k tomu přidali nějaké jeho rodinné problémy, alkohol. Došlo to tak daleko, že už se ani nepřevlíkal do bílého, ordinoval v normálním oblečení, byl zarostlý, nepečoval o sebe,vypadal jako bezdomovec a problémy s nedostatečnou péčí začaly vyplouvat na povrch. Já teda naštěstí do té doby žádné problémy neměla a chodila si k němu jen pro antikoncepci. Jakmile jsem ale otěhotněla, tak jsem hned přešla k jinému gynekologovi, protože jsem nechtěla nic zanedbat. Teď jsem spokojená. Panu doktorovi věřím. Provedl mě celým těhotenstvím, pomohl mi, když se objevily problémy s děložním čípkem a prostě je to doktor, jak má být.
Na prohlídky chodím pravidelně každý půl rok, není to nic příjemného, ale radši toto než pak aby bylo pozdě. Rozhodně berte prevenci jako součást zdravého životního stylu.

ZUBAŘ
K tomuto lékaři bysme také měli chodit pravidelně a opět tak nečiníme. Já neznám nikoho, kdo by měl rád zubaře. A já rozhodně taky ne. Se zuby si užívám už od malička. Ale opět je to nutnost. Asi každý víme, co dokáže takový bolavý zub. Co teprve takový zánět. Jo, taky jsem dřív návštěvu zubaře odsouvala, jak se dala. Ikdyž jsem trpěla jako pes. Většinou jsem šla k zubaři, když už to nebylo k vydržení. Zubařů jsem
vystřídala několik. Vyjadřovat se ke každému zvlášť nemá cenu. Byl to děs a hrůza. Jeden starší pan zubař, který standartně místo bolavých zubů opravoval ty zdravé, paní doktorka, která měla problémy s alkoholem, další doktorka, která s pacientem jednala jako s tou největší špínou a idiotem, objednáni jste byli na 11. hodinu, vzala Vás v 17 hodin, a takhle bych mohla pokračovat. Nakonec jsem zakotvila u jedné nové, je tedy krátce po škole, ale jsem spokojená. Někdo říká, že všechno moc prožívá, že je zbytečně pečlivá, ale mně to nevadí. Všechno vysvětlí, ukáže, prostě krása. Chodí k ní i můj prcek, který bohužel podědil špatné zuby po mně, ale díky paní doktorce a sestřičce nemá vůbec strach ze zubaře a za to já jsem strašně ráda.

Mám samozřejmě zkušenosti i s jinými - neurologie, interna, orl, pohotovost - ale rozepisovat ke každému nemá cenu. Jen jsem tím chtěla říct, že myslete na své zdraví. Je strašně moc důležité, ne-li nejdůležitější. Nezanedbávejte prevenci, ikdyž není příjemná. A hlavně, vyberte si lékaře, se kterým budete spokojeni. Vy si platíte zdravotní pojištění, Vás bude léčit, Vy byste mu měli věřit. Zvolte si svého lékaře sami. A pokud nejste s někým spokojeni, změňte ho. Nemávněte nad tím rukou a řešte to. Vyplatí se Vám to.