úterý 13. prosince 2016

Recenze: kniha Zdravé cukroví

Vždy mě potěší, když se na mě ti, se kterými jsem již v minulosti spolupracovala, s důvěrou opět obrátí. A stejně tomu tak bylo i v případě rodiny Třešňákových a jejich nové knihy Zdravé cukroví, kterou bych vám dnes ráda představila. Rodinu Třešňákových představovat nemusím - všichni jistě známe jejich kurzy o živé stravě a pokud náhodou ne, pak si ale jistě vzpomeneme na jejich první knihu Vařit či nevařit, která zaznamenala velký ohlas. Třešňákovi nezaháleli a tak světlo světa nyní spatřila i úplně první česká vánoční raw kuchařka Zdravé cukroví.😋

Počet stran: 128
Cena: 268 Kč
Počet receptů: +80
Autor: Renata, Martin a Martin jr. Třešňákovi

Obsah: Na začátku nás přivítá úvodní řeč autorů o vzniku této knihy. Následují stránky věnované surovinám, které při pečení (nepečení) budeme potřebovat (např. datle, kokos, vanilka, skořice, a další) a dozvíme se také, jaké prospěšné látky obsahují a jak je nejlépe ve své kuchyni využít. Poté už na nás čeká krátké představení živé stravy a návod, jak správně kuchařku používat. Obsah knihy je rozdělen do několika kapitol:vánoční cukroví, vánoční menu, Silvestr se živou stravou a sladké zimní dezerty. Jednotlivé recepty obsahují vždy rozpis ingrediencí, detailní postup přípravy a barevné foto hotového pokrmu. Na závěr nás ještě potěší několik slov od autorů  týkajících se raw stravy.
Můj názor: Když jsem tuto kuchařku otevřela poprvé, hned jsem si všimla jaká z ní dýchá krásná vánoční atmosféra. Duch vánoc je cítit z každičké stránky.🎄
Vše je do detailů vysvětlené, recepty jsou snadné a rychlé, což jistě v době vánočního shonu oceníme. Překvapilo mě, že jsem zde našla recept i na klasické rohlíčky nebo pracny, samozřejmě ale v raw variantě. A musím ocenit také to, že kniha není jen o cukroví, jak by se z názvu mohlo zdát, ale že zde najdeme i recepty na štědrovečerní večeři nebo silvestrovskou oslavu.
Myslím, že Třešňákovi touto knihou naprosto rozcupovali velice častou výmluvu "vánoční svátky - svátky přežírání a hlavně přibírání". Slavit můžeme i takto, bez cukru, bez kil navíc a bez zbytečných zdravotních obtíží. A ruku na srdce, poznali byste, že se nejedná o klasické vánoční cukroví? Vsadím se, že ne.😉Tak šup šup! Jdeme si taky "neupéct" nějaké to cukroví!😉

Pokud i Vás kniha zaujala, můžete si ji koupit zde, navíc s dopravou zdarma.