Recenze: Kniha Whole 30

Kniha Whole 30 je jakýmsi pokračováním knihy Jídlo na prvním místě ( recenze zde ). Měla jsem pocit, že vše podstatné už bylo řečeno, tak o čem by pokračování mohlo být? Pojďme to zjistit.

Autor: Dallas a Melissa Hartwigovi
Počet stran: 432
Nakladatelství: Jan Melvil Publishing
Cena: 499 Kč

Obsah: Kniha je rozdělena do pěti částí - Uvítání v programu, Kompletní informace, Základy kuchyně, Recepty a Poděkování. Hned v úvodní části se dozvíme základní informace o programu Whole 30, takového shrnutí knihy Jídlo na prvním místě - základní pravidla, rady do začátku a jak postupovat při opětovném zavádění jednotlivých potravin. Následuje kapitola věnovaná všem možným ( i nemožným ) dotazům, které Vás mohou napadnout ve spojení s programem Whole 30, takže se dozvíme, jestli lze Whole 30 držet už navždy, jestli je vhodný i v době těhotenství, co dělat, když při něm pociťujete hlad i rady pro návštěvu restaurace.
V části Základy kuchyně zjistíme, jaké kuchyňské vybavení by nám doma nemělo chybět, případně, co si ještě můžeme pořídit navíc. A najdeme zde i jednoduché rady pro absolutního začátečníka ve vaření.
Část věnovaná receptům obsahuje navíc i detailní nákupní seznam a jednoduché, rychlé a chutné recepty podle pravidel programu Whole 30 s barevnými fotografiemi.
Na závěr nechybí rady a tipy, například jak bojovat s chutěmi a zdroje pro další čerpání informací.

Můj názor:
Po přečtení Jídla na prvním místě jsem si říkala, o čem tak asi může být ta druhá kniha, vždyť vše podstatné už bylo řečeno. Už po přečtení pár stránek jsem pochopila, že je to naprosto unikátní a detailní průvodce při programu Whole 30. Veškeré situace, problémy, stavy, které mohou nastat, najdeme v knize do detailů popsány i s radami odborníků. V tom je tato kniha naprosto jedinečná, protože autoři za ta léta fungování programu nasbírali stovky a stovky dotazů a všechny je zodpověděli na stránkách této knihy. Neexistuje dotaz, který by zde nebyl. :) Lepšího průvodce na cestě změny nenajdete.
Kniha se četla dobře, vše je psané srozumitelně, akorát část s otázkami se může zdát zdlouhavá, což se dá jednoduše vyřešit - přečtu si jen ty otázky, které mě zajímají. Jinak ale nutno ocenit detailní popis u receptů, podle kterého zvládne uvařit každý, i ten, co připálí vodu. ;)
Celkově obě knihy hodnotím velmi pozitivně, první kniha je detailním zpracováním poznatků a studií, podle kterých byl program Whole 30 vytvořen, obsahuje spoustu užitečných informací o jídle jako takovém a druhá kniha je skutečně takovým průvodcem a poradcem na cestě změny životního stylu. Ačkoliv se sama momentálně na program Whole 30 nechystám, jsem ráda, že knihy mám doma a že jsem zase o něco chytřejší a třeba někdy v budoucnu, uvidíme. :)

Pokud Vás kniha zaujala, můžete si ji koupit zde