středa 4. února 2015

Význam proteinu

Většina z nás ví, že protein nám pomáhá s vytvářením svalové hmoty. To ale neznamená, že ho musíte jíst velké množství, když cvičíte se mnou v ZGym. Opravdu není třeba jíst jeden gram na kilo tělesné hmotnosti ani neposlouchejte žádné další "chytré" rady ohledně potřeby proteinu. Nejsme žádní kulturisti. Pro většinu z nás je cílem zbavit se nežádoucího tuku a vybudovat si sexy štíhlé tělo a ne vypadat jako Hulk. Jen se ujistěte se, že jíte dostatek bílkovin prostřednictvím ryb, masa, ořechů, luštěnin a dalších. 

Tak proč je tedy protein důležitý? Prozradím Vám, jaké účinky má protein na naše tělo, zejména po cvičení a proč je každodenní nutností.
Všechny ty dřepy a kliky naše svaly vyčerpávají. Způsobují malé trhlinky ve svalových vláknech a ty vyšlou signál našemu imunitnímu systému, že nutně potřebují pomoc. 
Nastoupí protein, konkrétně aminokyseliny. Když jíme protein, enzymy v našem trávícím systému se rozloží na aminokyseliny. Aminokyseliny jsou základním stavebním kamenem našeho těla pro celou řadu věcí. Tyto aminokyseliny nejen že opraví mikrotrhliny ve svalových vláknech, ale obnoví svalovou tkáň tak, aby byla ještě silnější. Ale nepomáhají jen s obnovou svalů, ale jsou nápomocni imunitnímu systému i s několika dalšími biologickými funkcemi.
Ale ten pravý důvod: naše tělo je schopné vytvářet pouze 10 z 20 esenciálních aminokyselin, které jsou nezbytné pro naše zdraví a pro svaly. Na rozdíl od tuků a sacharidů, naše tělo nedokáže uchovávat další aminokyseliny. Musíme je tedy získávat z potravy. To je ten důvod, proč je protein nezbytnou součástí naší stravy. Bez toho by naše tělo začalo rozkládat stávající svalovou hmotu, aby získalo aminokyseliny nezbytné pro správné fungování našeho těla.

Jaký je Váš hlavní zdroj bílkovin? Používáte doplňky stravy?
Zde je odkaz na jeden z mých nejoblíbenějších proteinových doplňků, který si dávám, když nemám čas na normální jídlo nebo když chci dodat mému tělu bílkovinu, kterou potřebuje hned po tréninku:Vita Whey Protein.

Z originálního článku Zuzky Light volně přeložila Mamina Zdenina
Zdroj: https://zuzkalight.com/health-fitness/the-importance-of-protein/

1 komentář:

  1. No já spíše jak s nedostatkem mám problém s přebytkem bílkovin :D Miluji tvaroh, maso...Mohla bych to xkrát za den :D

    OdpovědětVymazat