WWW.MOJETELOMOJEVOLBA.CZ

úterý 26. srpna 2014

Těhotenství - Dotazy

Protože dostávám několik opakujících se dotazů ohledně mého těhotenství, rozhodla jsem se vytvořit tento příspěvek, ať to máme všechno pohromadě. Předem upozorňuji, že jde o moje názory a moje zkušenosti a nemusí se shodovat s názory ostatních.



Které těhotenství pro tebe bylo horší, první nebo druhé?
Upřímně, asi spíš to druhé, ikdyž i to první stálo za to. Já prostě nepatřím k těm ženám, pro které je těhotenství procházka růžovou zahradou, které skoro ani neví, že jsou těhotné. Veškeré ty komplikace a problémy spojené s těhotenstvím mi tuto dobu značně zkomplikovaly a zprotivily, takže o nějakém nejkrásnějším období v životě ženy nemůže být ani řeč.

Jaký krém na mazání bříška používáš?
Žádný, nemažu. Podle mě jsou krémy na mazání bříška jen vyhozené peníze. Je to dané geneticky, jak moc Vám bříško popraská a troufám si říct, že tak 90% žen bříško popraská, ať mažou nebo ne. Prostě to k tomu patří. Na Vaši kůži je kladen velký tlak a tak se není ani čemu divit. U prvního mi bříško taky popraskalo, naštěstí to ale po porodu vybledlo, takže to není tak vidět. Teď už ( 33. týden ) mám trošku popraskané na pravé straně, ale nedá se nic dělat. Znám ženy, které mazaly a mazaly a stejně popraskalo, dokonce jedné popraskalo týden před porodem. Opravdu neexistují zázračné krémy.

Nebojíš se nabraných kil?
Víte že zatím ani ne? Dokonce se ani doma vůbec nevážím. Vážím se vždy jen u dr, protože musím a nějak to neřeším. Nabírání kil k tomu patří a neřeším, jestli naberu 15 nebo 20 kg. Nepřežírám se, takže nějaká maxi váha snad nehrozí a abych řešila, jestli mám o kilo víc nebo míň než udává statistika, to fakt ne. Věřím, že po porodu kila půjdou dolů. Spíš než kilogramů se bojím toho, že mi po obřím břichu zůstane "plácačka". Ale uvidíme.

Kdy si začala pořizovat výbavičku? 
No, až teď v srpnu. Nějak nebyl čas. A rozhodně nepatřím k maminkám, které by hned po tom, co zjistily, že jsou těhotné, běžely nakupovat miminkovský věci. Vlastně jsem to nechala až nakonec. Vše jsem pořizovala přes internet, je to pro mě pohodlnější, nemám ráda lítání po obchodech. Teď už mám vše objednané, ikdyž ne vše už dorazilo.

Věříš pověrám jako že kočárek nesmí být doma, apod?
Ne, nevěřím. Kočárek jdeme vyzvednout příští týden a budeme ho mít doma, stejně jako u prvního. Nevěřím, že se něco stane jen proto, že mám doma kočárek. Tahle pověra vznikla spíše kvůli těm ženám, které hned od prvního dne těhotenství pořizují výbavičku, ačkoliv je první trimestr rizikový, a když se pak něco stane a žena přijde domů, kde má kočárek, postýlku, obleční, tak je na tom ještě hůř... Ale mít doma kočárek měsíc před porodem mi přijde naprosto normální.

Máš strach z porodu?
No, asi bych řekla, že ani ne. Porod beru jako vysvobození z 9 měsíčního utrpení. Samozřejmě, že nějaký strach mám, jestli vše proběhne v pořádku, nebudou komplikace. Ale abych byla nějak vystresovaná, abych plašila, to rozhodně ne. Porod trvá "jen" pár hodin, což je ve srovnání s 9 měsíci rychlovka.

Chtěla bys raději rodit císařem?
Jelikož první jsem měla akutním císařem po 14 hodinách, tak bych teď raději chtěla normální porod. Už i kvůli tomu, že doba rekonvalescence je kratší než u císaře a také bych asi v tomto případě využila ambulantního porodu, abych mohla být dřív doma. Samozřejmě ale nelze nic plánovat, protože na poslední chvíli se může rozhodnout a bum, takže já počítám se vším. Uvidíme, co bude lepší pro miminko. Pokud budou problémy nebo prostě nebude vhodné, abych rodila normálně, nebudu protestovat a půjdu na císaře, ačkoliv to pro mě znamená půl roku poté necvičit.


Máš v plánu kojit?
Rozhodně. Mateřské mléko je to nejlepší, co můžete svému dítěti dát. Prvního jsem kojila do roku a půl a za celou tu dobu nebyl vůbec nemocný, vytvořil si tím dobrou imunitu a já jsem za to ráda. Navíc, kojení je pohodlné a pomáhá vytvořit pevné pouto mezi matkou a dítětem. Takže rozhodně jsem zastáncem kojení. Kojení nebrání cvičení ani zdravému životnímu stylu.

Kdy plánuješ vrátit se zase naplno ke zdravému životnímu stylu?
As soon as possible.☺ Co nejdříve to půjde samozřejmě. Jistě že na prvním místě bude synchronizace s miminkem a rodinou, ale hned, jakmile to půjde, jdu do toho. Rozhodně ale nehodlám nic přehánět. Se cvičením začnu, až se na to budu cítit. Pro začátek budou stačit procházky s kočárkem.