středa 2. července 2014

Jillian Michaels Mýtus: Shodit posledních pár kg je nemožné

Shodit posledních pár kilo je opravdu těžké, nikoliv však nemožné! Ukážu Vám, jak upravit jídelníček tak, abyste se zbavili posledních vrstev tuku.

Pravda: Tělo si za každou cenu snaží udržet poslední kousek tuku pro případ "horších časů", ale ikdyž je těžké zbavit se posledních 5 kilogramů, není to nemožné.
Víte, jak jsem si pojmenovala těch posledních pár kilogramů, které se nás drží jako klíště a nechtějí dolů, ikdyž se snažíte sebevíc? Tvrdohlavá kila. Tento "termín" popisuje naši touhu zhubnout, ačkoliv naše tělo se již cítí být zdravé.  Upřímně, já sama jsem nabrala a zase shodila těchto tvrdohlavých 8 liber vícekrát než jsem ochotná si přiznat. Zhubnout prvních 50 kg určitě bylo těžké, ale věřte mi, shodit těch posledních pár kilogramů, to je teprve výzva. Zde mám pro Vás několik rad, jak toho docílit:

Úplně vynechejte zpracované potraviny. Nejlepší způsob jak zhubnout - i ta poslední kila - je ten, že dodržujete Clean eating. To znamená, že nejíte vůbec žádné zpracované potraviny! Ikdyž jste asi doposud sledovali, co jíte, teď přišel ten pravý čas, abyste udělali radikální řez. Zpracované potraviny jsou něčím, co bylo úplně změněno od svého přirozeného stavu, např. ovoce v konzervách, aby mělo delší trvanlivost. Jezte pouze čerstvé ovoce, zeleninu, libové maso, mléčné výrobky a celozrnné potraviny. Kontrolujte etikety na všem, co kupujete. Pokud vidíte něco, čemu nerozumíte nebo to neznáte, nekupujte to! Pokud ingredienci ani nemůžete vyslovit, položte to zpět do regálu!

Snižte příjem soli a pijte více vody. To, že nesaháte po slánce u každého jídla ještě neznamená, že nemusíte sledovat svůj příjem soli. Sůl je  téměř v každém jídle - nejhorší jsou chleby, uzeniny, pizza, bagety a další. Abyste skutečně docílili zbavení se tvrdohlavých kilogramů, měli byste bedlivě sledovat svůj příjem soli a snížit je na 1.000 mg za den. Jakmile začnete obsah soli sledovat na etiketách potravin, tak zjistíte, že to bude těžší než jste si původně mysleli, ale dá se to, věřte mi. Také nezapomeňte zvýšit příjem vody. Dejte si za cíl vypít za den 10 hrnků vody, to vychází na 2,5 l vody denně.

Velkým obloukem se vyhýbejte alkoholu. Pařby mohou sabotovat Vaší snahu o zhubnutí. Alkohol uvolňuje estrogen do krevního oběhu, podporuje ukládání tuků a snižuje nárůst svalové hmoty. To způsobí, že jste hladoví a jak víme, alkohol uvolňuje zábrany - takže snáz podlehnete pokušení dát si nezdravé jídlo. Navíc, alkohol obsahuje daleko více kalorií než si lidé myslí. Pokud opravdu chcete shodit nabraná kila, vyhýbejte se alkoholu velkým obloukem.

Trénujte 5x týdně vždy 1 hodinu v 85% Vaší tepové frekvence. Musíte cvičit, pokud chcete zhubnout a abyste shodili posledních pár kilo, tak musíte překonat sami sebe. Cvičte alespoň 5x týdně a zvyšte intenzitu svých workoutů.

Závěr: Dokážete to! Posledních pár kilogramů se zbavíte, stačí být trošku přísnější ve svém jídelníčku. Vyvarujte se alkoholu a zpracovaných potravin, sledujte příjem soli, pijte více vody a cvičte pětkrát týdně a sledujte, jak poslední tvrdohlavé kilogramy mizí...



Z originálního článku Jillian Michaels volně přeložila Mamina Zdenina



4 komentáře:

  1. Pro mě je bohužel největším problémem ta sůl, šíleně solím, ale když mně bez ní to jídlo prostě nechutná :(

    OdpovědětVymazat
  2. super článek. Snažím se zhubnout posledních pár kilo, jde to pomalu ale jistě :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Mě hubnutí začalo bavit natolik, že z posledních pár kilo se stalo už 15 kg :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je super článek, snažím se shodit posledních pár centimetrů a zaboha to prostě nejde :/ Zkusím na nějakou dobu ten CleanEating a uvidíme :)
    www.fitness-windows.blogspot.com

    OdpovědětVymazat