neděle 1. června 2014

Recenze: Udělejte radikální řez

Díky nakladatelství ANAG, které se tak nějak ujalo překladu knih Jillian Michaels, jsme na začátku května měli možnost objednat si novou knihu Udělejte radikální řez. Mnozí namítají, že je zbytečné si ji kupovat, protože Jill už vše prozradila v jejích předchozích knihách, hlavně tedy v knize Ovládněte svůj metabolismus. Opravdu už nám Jill řekla vše, co měla na srdci nebo si přece jen ještě něco schovala? Pojďme to zjistit.

Obal knihy: Stejně jako předchozí knihy, i tato nemá tvrdý obal, což je rozhodně velká chyba. Protože když je něco prezentováno jako návod, tak je jasné, že knihu budeme často používat a vracet se k ní. A bez tvrdého obalu na ní bude opotřebení brzy znát ( u mě už po prvním přečtení ). Vím, že tvrdší obal by asi byl o něco dražší, ale věřím, že čtenáři by to ocenili.
ANAG zachoval obálku stejnou jako je v originále, takže hned na přední straně vidíme vypracované tělo krásné Jill. Zadní stranu obálky tvoří několik menších obrázků cvičící Jill a krátká charakteristika knihy. Dát vymakanou Jill na obálku byl rozhodně dobrý nápad, protože to, co nás u knihy zaujme jako první, je právě obálka.

Obsah knihy: Udělejte radikální řez je jakýsi 30 denní program, který je zaměřený na 3 základní oblasti:
mentální - část zaměřená na psychiku, sebevědomí
nutriční - část o výživě a zdravě stravě
fyzickou - část o cvičení a koordinaci
Hned na začátku se dočteme, že kniha je pro ty, co se snaží zhubnout už jen pár kilo. Pro ty, co už mají základní znalosti a chtějí se zase posunout o kousek dál. Pro ty, co chtějí být štíhlí a pevní. Pokud si teď říkáte, že to rozhodně není Váš případ, tak neházejte ještě flintu do žita a čtěte dále.
Jill neztrácí čas a rozkazuje hned od první stránky, takže se připravte na to, že se budete muset změřit, zvážit, vyfotit a projít kondičním testem. Ke všemu je samozřejmě podrobný návod, jak na to a rozhodně je to dobrý nápad. Alespoň po těch 30 dnech budete moci porovnat rozdíl.
V nutriční části se dozvíte, jak je to s bazálním metabolismem ( hodně diskutované téma ) a jaký jste matabolický typ, tedy jestli patříte do skupiny lidí s pomalým, vyrovnaným nebo rychlým spalováním. Nechybí ani detailní rozebrání každého metabolického typu spolu s jídelníčkem i s recepty na 30 dnů pro každý typ zvlášť a radami co jíst, co nejíst a proč. Protože opakování je matkou moudrosti, Jill nezapomene připomenout, že je nutné jíst pravidelně a vyhnout se průmyslově zpracovaným potravinám.Pokud se zajímáte o doplňky stravy, tak Vás jistě potěší, že Jill jim věnuje celou kapitolu a poradí, které jsou dobré a fungují a které jsou naprostou zbytečností, ne-li až zdraví nebezpečné.
Část o cvičení je také plná užitečných informací - např. zjistíte, jaká je ta nejlepší tepová frekvence pro spalování tuků ( opravdu je to ta, která je mezi lidmi rozšířená již x let nebo je to zastaralá informace a nové studie prokázaly něco jiného? ), jak se vyhnout homeostáze, tedy aby Vaše tělo nesklouzlo k monotónnosti a nepřestalo na cvičení reagovat, jak správně při cvičení dýchat nebo jak úzce souvisí se cvičením kvalitní spánek. Konečně se dozvíme, zda skutečně lze zhubnout jen určitou partii a Jill poradí jak si vytvarovat postavu, ikdyž Vaše tělo nepatří mezi zrovna ty nejideálnější, např. máte podsaditou postavu nebo čtvercový trup, tak, abyste vytvořili iluzi, že nejideálnější je.Navíc přidá i cvičební program na 30 dnů s detailním pospisem každého cviku, s fotkami cvičící Jill a s informací, které svaly daným cvikem procvičujete.
Kniha je plná menších odstavců s radami ohledně psychiky, sebedůvěry a motivace. Asi všichni dobře víme, že toto je Jillianina silná stránka, takže je to takové pohlazení po duši.
Jako takovou třešinku na dortu Vám na závěr prozradí tajemství, které nikdy nemělo být prozrazeno - opravdu Jill, modelky a herci vypadají skvěle po celý rok nebo jak to sakra dělají, že jejich tělo je vždy dokonalé? Tomu tajemství se mezi zasvěcenci říká "výstup na vrchol" a nyní i Vy máte jedinečnou možnost nahlédnout pod pokličku světa krásy a dokonalosti, a zjistit, jak to vlastně je...

Můj názor: Novou knihu Jill jsem si pořizovala s velkým očekáváním - nadchne mě stejně jako Ovládněte svůj metabolismus nebo zklame jako Vyhrajte boj o štíhlé tělo? Když jsem ji začala číst a dočetla se, že kniha je pro ty, co chtějí zhubnout už jen pár kg, tak jsem si povzdychla - nic pro mě. Ale pak Jill začala prozrazovat svá tajemství - jak se správně změřit, jak zjistit, jaký jsme metabolický typ ( mimochodem tuto metodu Jill používá u svých klientů a i u soutěžících z The biggest loser ) a já se při čtení začala usmívat.
Ta holka mě zase překvapila. Příjemně Jill prostě pořád ještě má, co říct. Je to zlatíčko. Klidně mohla napsat obyčejnou knihu s pár informacema, ale to by přece nebyla Jill. Ona je důsledná. Nenapíše jen je to tak a tak. Napíše Vám důvody, proč to tak je. Vysvětlí Vám to. Dá si tu práci a sestaví jídelníčky a dodá k nim i recepty. Dá si tu práci a sestaví cvičební program s podrobným popisem, jak cviky správně provádět. A ta třešinka na závěr ( výstup na vrchol ) mě absolutně dostala... Ta baba rozhodně není taková, jako někteří z tohoto oboru, nestřeží si svá tajemství, nechce za to nehorázné peníze. Ona prostě chce, aby všichni měli tu možnost se sebou něco dělat. I ti, co bohužel třeba nikdy nebudou mít možnost najmout si Jill jako osobního trenéra. Vše nám servíruje na stříbrném podnose a je už jen na nás, zda ty informace využijeme ve svůj prospěch.
Tato kniha mě absolutně nadchla. Četla jsem ji jedním dechem, hltala každý řádek, každou stránku. Pokud jsme si mysleli, že Jill už nic nového neprozradí, šeredně jsme se mýlili. Kniha je plná nových užitečných informací. A rozhodně to nejsou jen informace jen pro ty, co chtějí zhubnout už jen pár kg. Věřím, že tyto informace se hodí absolutně všem, co se sebou chtějí něco dělat. Sama za sebe můžu říct, že tuto knihu řadím na první místo hned vedle Ovládněte svůj metabolismus a je mi velkou ctí, že takovýto poklad mám doma i já.

Prolistujte si knihu Udělejte radikální řez:

Pokud Vás kniha Udělejte radikální řez zaujala, můžete si ji koupit zde.
Knihu Vyhrajte boj o štíhlé tělo objednávejte zde.