úterý 4. června 2013

Zkoušky tmavých potravin

Dnešním příspěvkem asi mnohé z Vás překvapím, někteří si i možná budete klepat na čelo☺. Chápu, pro Vás už to je běžná věc. Přesto všechno jsem se rozhodla tento příspěvek publikovat☺. 
Musím se přiznat, že jsem vždy byla odpůrcem tmavého pečiva, cereálií, semínek, zdravé výživy, apod. Ještě tak 3 roky zpátky byly moje názory trošku primitivní ☺. Nebojím se to přiznat, je to tak. Měla jsem názor takový, že to tmavé,semínka a prostě vše zdravé, nechutná dobře. Proč? Popravdě, já ani nevím. Vlastně si ani nepamatuju, že bych to někdy dříve zkoušela. Ale měla jsem tak nějak zafixováno, že to asi není dobré. Přeci jen to čerstvě upečené voňavé světlé pečivo vypadalo mnohem víc lákavě než to umouněné tmavé. Já vím, taky se nad tím teď usmívám

Tmavé pečivo jsem měla zařazené do záložky "Dietní" a prostě jsem se mu vyhýbala. Ano, i já jsem věřila klasickým mýtům☺. A také jsem pak měla období ( před svatbou ), kdy jsem potřebovala zhubnout a tak jsem jedla tmavé pečivo a ne bílé, protože po tmavém se přece hubne. Nesmějte se! ☺ 
Musím se přiznat, že to bylo také o tom, že to tmavé mi nechutnalo. Ta chuť prostě mi nesedla a hlavně, nemám ráda, když něco jíte a kousnete najednou do něčeho tvrdého, např. čokoláda s oříšky a stejné to bylo u těch semínek u tmavého pečiva. Jedla jsem ho vážně se sebezapřením a asi na mě nebyl pěkný pohled
Víte ale co je divný? Nezhubla jsem po něm ☺. Teď už samozřejmě vím, že tmavé pečivo má stejnou energetickou hodnotu jako bílé, že to není "hubnoucí" pečivo, ale že více zasytí. A vím spoustu dalších informací, které jsem si nastudovala, protože jsem si řekla, že tomu "čmoudu" dám ještě šanci☺. Vím, že je více druhů, vím, jak vybírat to správné a tak jsem vyrazila do krámu, našla si to správné tmavé pečivo a od každého vzala na ochutnání jeden kousek. A doma se testovalo. Je to vážně o tom, najít si to, co Vám bude chutnat. A věřte mi, že to najdete☺. Těch druhů je nepřeberné množství, takže hledejte, zkoušejte. A pak přišla zkouška a vlastně pointa celého mého příspěvku ( konečně, že?☺).
K večeři v 17:00 jsem si udělala 2 BÍLÉ housky potřené sýrem, 2 plátky 95% vepřové šunky, 2 plátky 30% sýra eidam a 2 velké papriky. A čekala jsem. Na co? Jak dlouho budu sytá☺. V 18:45 už jsem začala mít šimrání v žaludku. To není moc dobré... 
Druhý den jsem si k večeři v 17:00 udělala 2 CELOZRNNÉ housky potřené sýrem, 2 plátky 95% vepřové šunky, 2 plátky 30% sýra eidam a 2 velké papriky. A opět jsem čekala☺. Bylo 19:30 a já stále neměla pocit "hladu". Další jídlo jsem si dala až ve 20:30 a to jen lehký zeleninový salátek. 
Toť můj test☺. Na vlastní kůži jsem zkusila, v čem tkví výhoda tmavého pečiva. A rozhodně jsem změnila názor. Našla jsem si tmavé celozrnné pečivo, které mi chutná a hlavně při zdravém životním stylu i velice pomůže. Neříkám, že si už nikdy nedám bílé. Budu to střídat, ale převládat u mě bude to tmavé. 
Dále mám v plánu vyzkoušet i tmavý chleba - přiznávám, že ten jsem ještě nikdy v životě neměla☺. Ale je na seznamu, jen zase budu muset hledat a zkoušet. A takovým mým přáním do budoucna je zkusit si sama doma takový chleba upéct. Ani to jsem ještě nikdy nezkoušela, ale všechno popořadě☺.
Po úspěchu s tmavým pečivem jsem se rozhodla pro další zkoušku☺. Tentokrát přišla na řadu má velice oblíbená potravina - těstoviny☺. Na doporučení mého oblíbence pana Havlíčka, jsem zkusila semolinové těstoviny s vysokým obsahem vlákniny. Dělala jsem jednoduchý recept těstoviny s kuřecím masem a zeleninou a musím ještě podotknout, že můj manžel těstoviny nejí ( jedině z velkého donucení ☺). Když jsem mu oznámila, že k obědu budou těstoviny, dělal ksichty. Když jsem mu oznámila, že ještě budou tmavé a zdravé, začal protestovat☺. Raději jsem tedy ještě měla v záloze standartní bílé těstoviny - kdyby náhodou☺. Naložila jsem mu plný talíř a děj se vůle boží☺. Mně jako italskému gurmánovi chutnaly☺. Mají sice trošku jinou chuť než ty bílé, ale byly dobré. A opět přišla zkouška. Vlastně 2 zkoušky☺. Sní to můj manžel? Na jak dlouho mě zasytí? ☺ 

Manžel to zblajznul celé a celou dobu si pomlaskával☺. První zkouška tedy dopadla dobře☺. Sám manžel mi tvrdil, že dnes už večeřet nebude, že je úplně plný☺ ( pozn. večeřel ve 20:30 - což u něj není nic divného, on prostě má stravovací režim takový, že moc nejí a už vůbec ne pravidelně ). Oběd jsem snědla ve 12:15, hlad jsem pocítila až po cvičení v 15:30. Jen podotýkám, že to nebylo o tom, že bych se nacpala k prasknutí, to vůbec ne. Chutnalo mi to, necítila jsem se nijak těžce a byla jsem sytá. Prostě na tom opravdu něco bude☺. 
Určitě znáte ten pocit, kdy třeba sníte oběd ( normální porce ) a za chvíli máte pocit prázdného žaludku, jako byste nic nesnědli. To se mi stávalo velice často a tak jsem se právě uchylovala k poobědním dezertíkům a sušenkám apod. 
Na té zdravé stravě přece jen něco bude☺. A mě hrozně baví to objevovat☺. Kdyby mi někdo před 3 rokama řekl, že budu jíst toto, nevěřila bych. Já, takový odpůrce☺. A vidíte. V tomto případě ráda přiznám, že jsem se mýlila☺. 


A co budu testovat v nejbližších dnech? Hned zítra to bude kuskus. Opět něco, co jsem nikdy nejedla a musím se přiznat, že toho se i bojím☺. Ale uvidíme. Ochutnáme a uvidíme☺. 
A co potom, nevím. Klidně posílejte nějaké tipy. Ale třeba přijde na řadu ten tmavý chléb☺.

4 komentáře:

  1. já jím tenhle http://www.ceff.info/potraviny-82-chleb-negrill-500g.html a jsem spokojená, bílé pečivo díky němu už nejím vůbec

    OdpovědětVymazat
  2. A kde jsi sehnala celozrnné housky? :) Jinak já ty od Havlíčka ještě nezkoušela jen normální semolinové :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V globusu je mají pokaždé, jinak je třeba hledat :-) Ale měli je už i v naší malé samoobsluze nebo Penny a Billa :) Ale nemají je pokaždé.

      Vymazat