středa 27. února 2013

Několik zásad



Pokud jste se také rozhodli se sebou něco dělat, tak bez změny jídelníčku to nepůjde. Ale jít někam k výživovému poradci, aby poradil, to jednak není vůbec levná záležitost a jednak taky většinou doporučí to, co se Vám zrovna moc nelíbí. mluvím z vlastní zkušenosti, sama jsem jednu výživovou poradkyni navštěvovala a to, co mi doporučovala jíst, mi teda moc nechutnalo... 

Většina lidí si pod pojmem "změna jídelníčku" představuje, že bude muset jíst jen nějaká semínka apod. Ale to vůbec není pravda ☺. Zde máte několik rad, kterými doporučuji se řídit: 
1. Jíst pravidelně - s tím se prostě musíte smířit. A věřte mi, opravdu to jde. Samozřejmě existuje spousta výmluv ( např. práce na směny, nemám čas ), ale pokud skutečně chcete, tak to zvládne každý. Základem je to, že nesmí dojít k tomu, abyste měli pocit hladu a už vůbec ne kručení v břiše ☺. Zapomeňte na předsudky, že čím méně jíte, tím lépe nebo že když jste před chvílí jedli, tak přece teď nebudete jíst znovu. Doporučuji pravidelně každé 2 - 3 hodiny ( podle potřeby ) dopřát tělu nějaké jídlo. 


2. Pitný režim - opět velice těžké na dodržování - vlastní zkušenost. Já sama piju velice málo a vím o tom, ale jak se donutit? Pitný režim je velice důležitý, ne jen při hubnutí, ale celkově. Samozřejmě pitným režimem se rozumí voda, žádný alkohol, kafe, coca cola apod. Mně samotné pomohlo neustále na to myslet a ke každému pravidelnému jídlu jsem si vzala i skleničku  ( 250 ml ) vody. 



3. Smažená jídla - všichni asi chápeme, že hranolky a smažák ke zdravému životnímu stylu moc nepatří ☺. Proto se snažte takováto jídla omezit na minimum. Pokud přeci jen musíte smažit, tak používejte olivový nebo řepkový olej. 



4. Ovoce - ovoce určitě ke zdravému životnímu stylu patří, je potřeba mít ho dostatek. Pokud ale zároveň chcete udržovat štíhlou linii, pak ovoce jezte dopoledne, max do 14 hodin. Můžete si ho dát ke snídani, k dopolední svačina, poobědní svačince. 



5. Zelenina - zelenina jde ruku v ruce s ovocem, takže zeleninu jezte často. Zeleninu doporučuji - oproti ovoci - jíst v odpoledních a večerních hodinách. Určitě by zelenina neměla chybět na oběd ( alespoň jako obloha ) a pokud Vás třeba večer u tv honí mlsná, tak si nakrájejte zeleninu a mlsejte ☺.



6. Snídaně - pamatujte si: Snídaně je základ. Bez snídaně ani nemá cenu začínat nový den ☺. Snídaně je takové nakopnutí Vašeho těla, aby bylo připravené na celodenní fungování. Takže rozhodně nevynechávat! Vstaňte o 15 minut dřív a udělejte si čas na snídani. 


Žádné komentáře:

Okomentovat