WWW.MOJETELOMOJEVOLBA.CZ

pondělí 30. května 2016

Rozhovor se Zuzkou Light


Při příležitosti vydání nové knihy Fit za 15 minut denně jsem měla možnost udělat se Zuzkou Light krátký rozhovor. Více o setkání s ní se dočtete v příspěvku zde. Zuzka je moc milá a příjemná, celé setkání bylo pro mě obrovským zážitkem, ze kterého budu čerpat motivaci. 

                                                              Web: www.zuzkalight.com

Když se řekne Zuzka Light, každý si představí krásnou usměvavou blondýnu s vypracovanou postavou. Prozraď nám ale, jaká vlastně je Zuzka Light, jaké má vlastnosti.
"No, tak, co bych o sobě prozradila. ( Smích ) Řekla bych, že jsem hodně disciplinovaná a pracovitá, na to jsem hodně pyšná. A nejsem moc trpělivá, trpělivost mi chybí, ale pracuji na tom." ( Smích )

Díky tvým  workoutům spousta žen úspěšně bojuje s nadváhou. Ty sama si někdy měla problémy s kily navíc? Jsi se svou postavou spokojená?
"Nebyla jsem vždycky spokojená, ale spíš jsem měla jako že pár kilo navíc. Pak jsem taky měla jednu dobu, kdy jsem byla moc hubená, tak kolem dvaceti let, to bylo furt nahoru, dolů, nahoru dolů. Spíš jsem trpěla, že jsem měla hodně nízký sebevědomí, což si myslím, že tím trpí hodně holek. Ne že by trpěly přímo nadváhou, ale spíš to sebevědomí jim chybí. Člověk si to uvědomí asi až s věkem, že to byl pouze náš pohled. Lidi na sebe furt koukají do zrcadla a hledají na sobě to negativní. Každý by se na sebe měl koukat jako na originál. Sebevědomý holky jsou hezký holky."

Jsi úspěšná fitness trenérka, tvá cvičení znají lidé po celém světě. Prozraď nám, co nebo kdo byl pro tebe inspirací na samotném začátku tvé cesty. Čím to celé začalo a proč jsi se rozhodla zrovna pro fitness?
"Já jsem neměla žádnou velkou inspiraci, teda kromě toho, že jsem koukala na filmy jako třeba G.I. Jane. Ale že bych měla vysloveně nějakou inspiraci ve fitness, tak to ne. A možná právě proto jsem si říkala, že to tady chybí a sama jsem chtěla být tou inspirací pro lidi, chtěla jsem lidi motivovat a hnát je dopředu."

Zuzi, podle toho, jak vypadáš, bych usuzovala, že denně dřeš v posilovně. Je to pravda? 
"Ne, já nechodím do posilovny, už jsem tam nebyla strašně dlouho. Začala jsem cvičit doma, nemusím nikam jezdit, převlíkat se, ztrácet čas. Já jsem ráda, když jsem doma, v klidu si zacvičím, dělám si to podle sebe. Neříkám, že dřu denně, někdy si dám lehčí cvičení, že se třeba jen protáhnu nebo tak, ale určitě aspoň 4x týdně cvičím." 
Zajímal by mě tvůj jídelníček, jak často jíš, jestli počítáš kalorie a jaký máš názor na doplňky stravy. 
"Jím každý den. ( Smích ) Jím asi 3x - 4x denně. Snídani, oběd, někdy snack ( svačina ), večeři. Už jsem se dostala do zvyku, že nemám potřebu moc svačit a mlsat. Kalorie nepočítám, to je ztráta času. Podívám se na talíř a vím, co bych tam tak měla mít. A doplňky stravy, já beru proteiňáky, je to pohodlnější, když nemám čas třeba uvařit, dám si proteiňák. Když nejím moc zeleniny, dám si supergreen ( mix super potravin pro posílení imunity ), pak rybí olej a glukosamin ( na klouby )." 

Měla jsi příležitost spolupracovat s Jillian Michaels. Věřím, že to pro tebe musela být velká zkušenost a mě by zajímalo, co ti tato spolupráce přinesla a jakým způsobem tě ovlivnila? 
"To pro mě byl docela velký zážitek. Pracovat s Jillian Michaels bylo úžasný, úžasný zážitek, ona je opravdu skvělá, má takový energie a je opravdová, nepřetvařuje se, je taková jaká je. Takže to bylo super, velká pocta pro mě. Jí se líbil můj životní příběh, jak jsem se poprala s minulostí. Ona byla jedna z mála, kdo stál při mě, když se spousta lidí ke mně otočila zády." 
Popiš nám, prosím, jak vypadá takový běžný den slavné Zuzky Light. 
"Ráno brzy vstanem a opaříme se čajem. ( Smích ) Dám si kafe se snídaní, třeba když upeču nízkokalorický koláč, tak si ho dám. Sednu k pc, otevřu emaily odpovídám na komentáře a zprávy, pak mi přijde asistentka a řešíme pracovní věci. Moje natáčení je moje cvičení, jinak bych to nezvládala. Pak když mám chvilku času, tak si trénuju ty svoje věci, stojky a tak. Ale moc toho času bohužel není. Pak třeba v 19 jdeme s Jessem na nákup, koukneme na televizi a pak zase jdu k pc. Je to těžký takhle popsat, jediný, co vím, že vlastně sedím celý den na zadku u pc." ( Smích )

Máš nějaký tajný recept, jak si udržet motivaci, jak to nevzdat, jak se dokopat jít cvičit? 
"Tajný recept? Není žádný. Žádný zázrak není. Je dobré si uvědomit, že jsme dospělí lidi a že dospělí lidi by měli dělat správná rozhodnutí a já ráda říkám: vítejte do světa dospělých lidí! Stejně jako je naše povinnost mít práci, mít rodinu a starat se, tak je naše povinnost starat se o svoje tělo, mít zdravé tělo. Na všem se musí pracovat, na rodině, vztahu, práci, i na fitness. Lidi mají jiné priority a tak jde fitness stranou, ale to je chyba, protože je to hodně důležitá věc. Cítit se dobře a sebevědomě, to je to hlavní. Není to o hubnutí, není to o okamžitých výsledcích, je to o maličkostech. Teď jsem si zacvičila, cítím se fakt dobře, jsem dobrá, jsem disciplinovaná, nekompromisní. Já jsem na to pyšná, že jsem disciplinovaná, takhle by to člověk měl brát. Měl by být pyšný na to, že je pracovitý, že není lempl a srab, měl by být pyšný na to jaký je vnitřně  a ne na to, jak vypadá."
Narodila si se v Čechách, žiješ v USA. Pokud porovnáš tyto dvě země, co se týče zdravého stravování a cvičení, jsou mezi nimi velké rozdíly? V čem vidíš ty největší nedostatky? 
"Nemůžu porovnávat USA a ČR, protože USA je široký pojem. Třeba tam kde žiju, se lidi o sebe starají a žijí zdravě, někdy až do extrémů. Ale zbytek Ameriky, tam mají epidemii cukrovky a obezity, takže vlastně nemůžu přesně porovnávat. A v Čechách, už 5 let tady nežiju a dost věcí se tady změnilo, takže já nevím. Já jsem vyrostla na tom, že když žena má děti, tak už má nárok na to nebýt štíhlá. Ale já právě nechci být shrbená babička, já chci vyběhnout schody, cvičit s vnoučatama a člověku se i tím prodlouží život. Spousta lidí to vzdává a pak už jen přežívají. To já nechci. To není žití. Nechodí nikam, sedí doma, všechno je bolí, já takhle nechci dopadnout. Chci se cítit silná a zdravá."

Minulý týden, ti vyšla nová kniha Fit za 15 minut denně, co všechno se v ní dozvíme a můžeme se do budoucna těšit i na další tvé knihy?
"V knížce dozvíte, jak se stravuji, jak se dá cvičit doma bez činek a za 15 minut denně. Je to takový dobrý základ pro každého, kdo chce začít, máte tam své tempo, jsou tam modifikace cviků, základy diety, jak já se stravuji, super recepty, trocha motivace. Dobrý začátek pro každého, kdo chce začít se sebou něco dělat. Už teď přemýšlím, co jsem zapomněla do knížky dát, co bych šoupla do další, takže určitě další knížky budou."

Zuzi, moc děkuji za tvůj čas a za vše, co děláš. Hodně úspěchů i nadále!

Zuzka vybrala z otázek jednoho výherce, který získal její knihu s věnováním. Vybrala Ditu Velíškovou a její otázku o motivaci: "Máš nějaký tajný recept, jak si udržet motivaci, jak to nevzdat, jak se dokopat jít cvičit?"  

Gratulace Dito a kniha už je na cestě. :)