čtvrtek 21. srpna 2014

Jillian Michaels Mýtus: Můžete mít vypracované tělo pouze s jedním druhem cvičením

Jste posedlí svou každodenní lekcí spinningu? Nebo cvičebním dvd, které cvičíte znovu a znovu? Cvičit každý den je rozhodně skvělé, ale pokud neustále opakujete jeden druh cvičení, nezískáte veškeré výhody nebo výsledky, kterých můžete díky cvičení dosáhnout!

Pravda: Pokud se chcete neustále zdokonalovat, být silnější a v lepší kondici, musíte skončit s Vaším deno -denně stejným cvičebním programem a zkoušet něco nového každý měsíc.

Pokud jde o fitness, je velice snadné spadnout do rutiny. Pokud propadnete jednomu druhu cvičení, věřte mi, je to zaručený recept na cestu do záhuby. Pokud chcete být silnější a budovat si svaly, musíte přepnout na jiný režim!

Vaše tělo se přizpůsobí jakémukoliv typu cvičení. Když jdete poprvé uběhnout kilometr, je to těžké. Ale když to uběhnete po čtyřicáté, je to mnohem jednodušší, že? Jakmile si Vaše tělo zvykne na určitý druh cvičení, je pro Vás méně náročné a přináší méně efektivní výsledek. To je důvod, proč je tak moc důležité, střídat různé druhy cvičení. Měňte závaží, které zvedáte - jeden týden zvedejte těžší s menším počtem opakování a další týden lehčí s více opakování. Změňte cvičení pro určité svalové skupiny. Jeden týden dělejte push-ups, další chest-flies, další chest - press ( viz obrázky níže ). Všechny tyto cviky procvičují stejnou část těla, ale velice odlišným způsobem.

Dělejte "split rutinu", abyste se odprostili od každodenních stejných workoutů. Split rutina se zaměřuje na různé svalové skupiny během různých cvičení. Toto je druh fitness cvičení, které jsem použila i ve své knize Udělejte radikální řez, protože je to velice efektivní způsob, jak trénovat svaly, aniž byste dosáhli bodu přetrénování, to vše při dosažení maximálního spalování kalorií. Split rutina trénuje svaly na základě jejich funkce a vztahu k ostatním svalům. Jedním způsobem, jak trénovat split rutinu, je se jeden den zaměřit na svaly na přední části těla a druhý den na zadní stranu. Pamatujte si, že vždy je třeba trénovat svaly od největšího po nejmenší, abyste zabránili svalové únavě.

Kardio dny také potřebují obměnu! Spousta lidí si myslí, že jim pro kardio cvičení stačí jeden jediný stroj, ale to je velká chyba. Abyste dosáhli svých cílů, potřebujete více druhů kardio cvičení, ne jen jeden. Jednoho dne může být špatné počasí a Vy si nebudete moci jít ven zaběhat nebo všechny stroje v posilovně budou zrovna obsazené nebo Vaše kolo bude v opravně. Buďte flexibilní. Vyzkoušejte různé lekce fitness ve Vašem okolí, vyzkoušejte i osobního trenéra. Existuje několik způsobů, jak střídat různé kardio cvičení týden co týden, stačí jen chtít.

Závěr: Pokud chcete mít silné a vypracované tělo, musíte své workouty obměňovat. Vyzkoušejte různé druhy kardia, zkuste split rutinu nebo obměňujte závaží, se kterým cvičíte i počty opakování.

Z originálního článku Jillian Michaels volně přeložila Mamina Zdenina




1 komentář: