středa 17. dubna 2013

Vážně jste rozhodnutí? ☺

Chcete zhubnout? Super ☺. Připravila jsem pro Vás několik věcí, které byste si hned na začátku měli ujasnit. Budete i po přečtení rozhodnutí zhubnout? 


1. Vy a Vaše mysl 

Prvním krokem k hubnutí jste Vy a Vaše mysl. Když se Vás zeptám" Proč chcete zhubnout? Co mi odpovíte? Je to kvůli manželovi/příteli? Kvůli kamarádce, která nechce hubnout sama? Kvůli rodičům, kteří Vám neustále předhazují pár kilo navíc?

Pokud jste si odpověděli takto, tak na hubnutí zapomeňte. Nemá to cenu. Ani nezačínejte, stejně byste to nedotáhli do konce. Jsem tvrdá? Možná, ale mám pravdu. S hubnutím je to jako s jeptiškami a faráři - jednoho dne prostě uslyšíte hlas, ne z hora, ale z Vás, který Vás přivede na tu správnou cestu ☺. Pokud Vy sami nedospějete do toho okamžiku, kdy Vy sami budete chtít něco dělat, kdy Vy sami budete chtít zhubnout, změnit se, tak opravdu nemá cenu začínat. Byla by to ztráta času a hlavně by to byla zase jen jedna z mnoha diet a tím pádem škodíte jen a jen svému tělu. 

2. Dieta

"Rozhodla jsem se držet dietu." Ne, to není to správné. Dieta je označení pro něco, co za pár dnů skončí. Pro něco, co Vás nějakým způsobem omezuje. Něco s čím docílíte jediného - jojo efektu. Co takhle říct: "Rozhodla jsem se změnit svůj životní styl." nebo "Rozhodla jsem se dodržovat zdravý životní styl." Zdravý životní styl - pokud k tomuto rozhodnutí dospějete - nikdy nekončí, neomezuje Vás, udržuje Vás stále fit. Není to lepší? 


3. Jídelníček

Pokud jste opravdu dospěli do okamžiku, kdy jste rozhodnutí se sebou něco dělat, pak se musíte smířit s tím, že bez změny jídelníčku to prostě nepůjde. Vážně to není tak, že hubnutí je jen o cvičení. Můžete se klidně trápit celý den v posilovně, můžete klidně ujet na kole tisíce kilometrů, ale pokud se budete stravovat v mekáči a zapíjet to coca colou, tak žádné změny na sobě neuvidíte. Bez změny jídelníčku to nepůjde. Jídelníček tvoří 70 - 80% úspěchu při hubnutí, zbylých 20 - 30% tvoří pohyb. Chcete uspět? Změňte jídelníček.


4. Pohyb

Jak jsem již psala, tím, že ke změně jídelníčku přidáte i nějakou tu pohybovou aktivitu, tak své hubnutí podpoříte a také urychlíte. Dobře si ale vyberte, čemu se chcete věnovat. Nemělo by to být tak, že kamarádka zhubla při běhání, tak já budu taky běhat. Zvolte si takovou aktivitu, která bude vyhovovat právě Vám. Vyberte si to, co Vás bude bavit. Na co se budete těšit. Pokud to bude naopak a doba pohybové aktivity pro Vás bude jakýmsi utrpením, nutností, nudou, tak jednak dlouho nevydržíte, ale hlavně si to celé znechutíte. Pokud je pro Vás nepředstavitelné trávit hodiny v posilovně, tak to nedělejte. Pokud nemáte rádi skupinové aerobicové hopsání, tak na aerobic nechoďte. Pokud se Vám zdá trapné vyběhnout z domu a jen tak běhat po okolí, tak neběhejte. Aktivit je spousta a každý si ještě najde to svoje. A pamatujte, že každý pohyb se počítá ☺.




5. Motivace, cíle

Motivace je strašně důležitá a nesmí v našem životě chybět. A už vůbec nesmí chybět při hubnutí. Jaká je ta Vaše motivace? Jaké máte cíle? Nestyďte se o tom mluvit. Je Vaší motivací ta krásná minisukně ve výloze? Vyfoťte si jí a fotku mějte při sobě. Velice dobře Vám poslouží v těžkých chvílích a zkouškách ☺. Určitě je dobré stanovit si nějaký cíl, nějakou odměnu. Třeba nějaký drahý kousek oblečení, nové plavky, boty, dovolená, cokoliv, co Vás bude na Vaší cestě motivovat jít dál ☺.



2 komentáře:

  1. Kolikrát je motivace i odraz v zrcadle či nějakém skle. :D
    Možná by bylo dobré ještě zmínit, že pro každého znamená zdravý životní styl něco jiného. V poslední době začínám zjišťovat, že ty skvělé obědy, které babička vaří, mě nezabijou, pokud to bude všechno s mírou a pokud to potom spálím. :)
    Článek zase velice prospěšný pro všechny, co začínají. Důležité je si udělat v hlavě pořádek ( z vlastní zkušenosti). :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, o tom bude další článek ;-)

      Vymazat