středa 21. ledna 2015

5 nejzdravějších smoothies

Receptů na smoothies existuje nepřeberné množství. V tomto článku jsme pro Vás vybrali pět  těch nejzdravějších.

1. Ledovec
Tento ledovec Vás zbaví bolesti a zároveň i zápachu z úst. Silné bylinky a koření jako je máta pro svěží dech a zázvor proti bolesti chutnají skvěle s troškou džusu. Tento drink Vám také pomůže získat energii.
Vezměte jeden sáček čaje zázvor s citronem, dejte do hrnečku, zalijte horkou vodou a nechte pět minut louhovat. Pak sáček vyndejte a nápoj nechte vychladit v lednici. Jakmile je studený, přimíchejte k němu 100% grapefruitový džus ( asi do čtvrtiny hrnku ) a jednu lžíci nasekané máty. Nezapomeňte na kostky ledu. Ať chutná.   




2. Borůvkovo - broskvové smoothie
Uvařte si šálek černého čaje a nechte vychladit na pokojovou teplotu. Přimíchejte ho k vanilkovému řeckému jogurtu, přidejte hrnek borůvek ( můžou být i mražené ), půl hrnku broskví a kostky ledu. Cheers!  
Černý čaj obsahuje kofein, takže je to skvělá alternativa pro ty, co se snaží omezit kafe. Kombinace kvalitních sacharidů v ovoci a bílkovin v jogurtu pomáhá udržet stabilní hladinu cukru v krvi.



3. Kakao
Studie prokázaly, že hořká čokoláda snižuje riziko onemocnění srdce a mrtvice a mléko bohaté na vápník je velice dobré pro zdravé a silné kosti.
V menším hrnci ohřejte hrnek mléka ( odtučněné, sójové ), dokud z něj nezačne stoupat pára. Poté odstavte a přidejte jednu lžíci cukru, čtvrt lžičky máty a čtvrt hrnku hořké čokolády. Míchejte, dokud se čokoláda nerozpustí. Pak nalijte do hrnku a užívejte si.  





4. Jahodovo - zázvorové smoothie
Je známo, že zázvor působí protizánětlivě a bylo prokázáno, že vitamin C, který mimochodem naleznete i v jahodách a kiwi, pomáhá snížit riziko artritidy.
Smíchejte hrnek mražených jahod se dvěma kiwi, přidejte necelý hrnek odtučněného mléka, lžíci chia semínek, lžičku mletého zázvoru a 4 kostky ledu. Hotovo.  


5. Zelené smoothie
Velká dávka proteinů v podobě řeckého jogurtu podpoří Vaše spalování. Navíc, špenát, okurka a celer jsou známy jako pomocníci při snižování hmotnosti. Dejte si zelené smoothie.  
Smíchejte jeden hrnek baby špenátu, půl hrnku nasekané okurky, řapíkatý celer, půlku středního banánu, půl hrnku anansových kousků, obyčejný řecký jogurt, půl hrnku vody a 4 kostky ledu. Zelený nápoj je na světě.  

Z originálního článku volně přeložila Mamina Zdenina


Zdroj: www.healthdigezt.com/the-5-most-important-healthy-smoothies-you-will-need

2 komentáře:

  1. Sojove a nizkotučne mlieko je vobec to najhošie…. to by si tym uplne zabila

    OdpovědětVymazat
  2. Když někdo pije pouze sójové mléko nebo nízkotučné mléko tak si to asi neudělá z polotučného že jo. každý ať si to dělá z toho co má rád.

    OdpovědětVymazat